torsdag 8 december 2011

Jag men gör Kristyr själva då för f*******n

Jag skulle leka bullmamma - värdsvant gissade jag mig till ett recept

Omgång 1
1,5 dl vatten och florsocker... å lite mera florsocker... å så lite florsocker.... å MERA florsocker
"Är det menat att vi ska ha i ett helt paket?" tänkte jag å började tvivla på mig själv men fortsatte.

Skapligt hårt stoppade jag det i en påse och klippe ett hål.
Mer än halva paketet har gått åt.

Den rann florsockersmet över hela pepparkakorna.

Snabb i tanken som jag är kom jag på att nått är fel - Googlade kristyr.
Vadå.... inget VATTEN?
2 msk äggvita å ett krm ättika + 1,5 dl forsocker.

Omgång 2
Följer till punkt och pricka receptet förutom att det hamnar lite äggskal i där i.
Det blir fint.
Lyfter skålen för att klicka i påsen.
KRASCHSSSSSSSS  - allt på golvet.





Omgång 3
Följer receptet til punkt och pricka - julen är räddad - Frid (Sara Frid) vare med er. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar