tisdag 8 maj 2012

Det verkar bo en sadist i de flesta...


Och jag kan bevisa det...

Visa upp en kroppsdel med en sticka i så ska du få se.


Olyckan inträffade på Edsbyns Brukshundsklubb
Många hjälpsamma människor ville hjälpa.

Och de försökte verkligen, jag glömde bort att andas emellan åt... vi insåg att vi inte skulle komma längre med enbart en säkerhetsnål.


Fick de konstiga förslaget att bananskal skulle dra ut stickan, de fungerade inte. Berodde kanske på att jag inte lät det sitta så många timmar.

Fick även rådet att kåda skulle fungera. (Ännu oprövat)

Kom hem och sambon fick göra flera försök.

Trodde jag skulle svimma, tårar som trilla, de slutade med att jag var en Jävla mes.

Kom till jobbet, visade (sökte sympati) min sticka.
Vi har en riktig Sadist på bygget som är jätte duktig på stickor och små skador.
Ögonen tindrade på henne när jag sa: Du får försöka, men säger jag nu räcker det... Då måste du sluta!
Det gick hon med på.
Skör och mesig som jag är, fick hon inte pilla länge med sin vassa kniv.
Svetten bröt farm på ryggen och min saliv blev tjock.

Näste man till tindrande ögon, vår egen brandman och sadist.
Han ville absolut gå lös på min stackars sargade hand som nu var svullen och visade tecken på infektion (heter de det tro?)

Jag måste ju ha någon slags bedövning om de ska fortsätta så här, jag visste att den var rätt stor och att den gått nästan rätt in i handen.

Gav mig av på jakt efter is, så de kunde få plåga mig utan att jag behövde känna allt för mycket.

Hittade inte is... men hittade två sadister till.

De ville bara TITTA... sen klämma, känna, fram med förstoringsglas, lampa, kniv, pinsette...
Nääääeee... men alltså jag har lovat brandmannen ta ur stickan.
Men de gick inte på det....
Hualigen vad otäckt de var, å ont gjorde de.

Jag är verkligen skör.
Och jag var väldigt tapper enligt mig själv.

Efter mycket om och men, rymningsförsök, kvidanden, ryckanden, bedjanden, andningsuppehåll och en massa smärta kom den äntligen ut!!

Tack tack tack =)




MEN VISST VAR DEN SUPER; DUPER; BAOTA STOR!!???

Förlåt Gudrun och Gordon att de andra två Sadisterna snodde er på denna härliga uppgift ;)



Jag tror inte människor kan bli mer hjälpsamma än om du sträcker fram en hand med en sticka i.

Prova själv nästan gång ska du se  =) 

Stort tack till er alla hjälpsamma människor som hjälpte mig handgripligen och med godaråd =)


/SKÖRA Linda 


1 kommentar:

  1. Men åh du skulle ha ringt!!! Jag är ju grym på stickor, proffs om jag får säga det själv =) Kläm!!!

    //Evelina

    SvaraRadera