lördag 5 maj 2012

POLISEN tvingade mig bryta mot lagen!!!!!

Här kommer jag och kör i min egna lilla värld, men blir snabbt medveten om verkligheten när en annan bil uppför sig suspekt.....

Inte vilken bil som helst... EN POLISBIL...
Som stannar på huvudled för att släppa fram mig.
MIG som har väjningsplikt!!
 




Står där som ett fån i en evighet, känns de som och säger högt för mig själv...

MEEEEEEEEN KÖÖÖÖÖÖÖR DÅ FÖR FAN!!!

Funderar starkt på att veva ner rutan och vifta fram dem... eller fråga: Jaha... hur gör vi nu da?

Polis bara står där, tillslut åker jag, lite nervös, rädd att de ska komma efter mig och slå ner mig :D
Tron't (tror inte) på fan att de svänger vänster.
Å de blinkade inte ens... =)

Skönt att poliser också är dödliga och kan göra fel =)

/Mellan Yrvädret Linda 

2 kommentarer:

  1. ...han tänkte nog att det var höger regel....
    Eller så frilansade han bara lite på trafikreglerna för en stund... :p

    SvaraRadera
  2. Jag tror att han väntade och kollade in din bil. Kan finnas många anledningar varför en polis väljer att släppa fram andra fordon.

    SvaraRadera